Google translator

Αρχική σελίδα | Χάρτης ιστοχώρου | Επικοινωνία | Σύνδεσμοι | Βοήθεια

Το σχολείο

Υπηρεσίες

Ενημέρωση

Δραστηριότητες

Πανόραμα

Αναζήτηση

Ν. Πλαστήρα 206, 13561, Αγ. Ανάργυροι, Αττική.

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

 

 

Ενδιαφέροντα...

 


 


 

Βρίσκεστε: Αρχική σελίδα > Σχολείο > Ανθρώπινο δυναμικό > κ. Χ. Δήμας

Χαράλαμπος Δήμας

2016-17

Πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής
(Πατήστε την εικόνα για πλούσιο φωτογραφικό υλικό)
Οι μαθητές της Ε’ τάξης υλοποίησαν με τους δασκάλους τους ένα πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής. Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, μέσα από τις διαπροσωπικές σχέσεις με τους συμμαθητές τους, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να μάθουν να τα αναγνωρίζουν στους άλλους, να επικοινωνούν σωστά και να τηρούν τα όρια και τους κανόνες που θα τους εξασφαλίζουν μια καλύτερη συνεργασία. Το πρόγραμμα ξεκίνησε αρχές Φεβρουαρίου και είχε διάρκεια περίπου τέσσερις μήνες. Οι μαθητές εργάστηκαν βιωματικά και διαθεματικά κυρίως στο μάθημα της Αγωγής του Πολίτη, των Εικαστικών και της Μουσικής και εκπόνησαν διάφορες ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες. Μερικές από αυτές ήταν:
1) Στην αρχή οι μαθητές έφτιαξαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους και τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, με σκοπό να γνωρίσει καλύτερα ο ένας τον άλλον. Αντάλλαξαν απόψεις και ανακάλυψαν κοινά στοιχεία και με συμμαθητές τους που μέχρι τότε δεν ήταν φίλοι τους.
2) Έφτιαξαν το «κουτί των παραπόνων», ώστε να αποφεύγονται οι άμεσες συγκρούσεις με τους δασκάλους ή τους συμμαθητές τους. Σε καθορισμένη μέρα και ώρα το κουτί «άνοιγε» και τα παράπονα συζητούνταν, καθώς προτείνονταν λύσεις αποδεκτές από όλους.
3) Κατασκεύασαν αφίσες, ζωγραφιές, ακροστιχίδες, κρυπτόλεξα, για τον σχολικό εκφοβισμό και για τη φιλία.
4) Έγραψαν ή συζήτησαν μέσα στην τάξη για ένα περιστατικό που τους προξένησε κάποια έντονη συναισθηματική φόρτιση (π.χ. στιγμές που ντράπηκαν, λυπήθηκαν, ξαφνιάστηκαν, χάρηκαν…) (Έκφραση συναισθημάτων μέσα από τη γλώσσα.)
5) Με βάση μια λίστα συναισθημάτων ζωγράφισαν συναισθήματά σε κενά προσωπάκια και ο διπλανός τους προσπάθησε να μαντέψει ποιο συναίσθημα είχε ζωγραφιστεί.
6) Χώρισαν τα συναισθήματα σε δυσάρεστα και ευχάριστα και τα ταίριαξαν με κάποιο χρώμα. Πχ. τη λύπη με το μαύρο, τη χαρά με το άσπρο, τον θυμό με το κόκκινο κλπ. (Έκφραση συναισθημάτων μέσα από τη ζωγραφική.)
7) Έπαιξαν παντομίμα εκφράζοντας με τις κινήσεις των χεριών, του σώματος και του προσώπου τους τα συναισθήματα που ένιωθαν και οι συμμαθητές τους προσπάθησαν να μαντέψουν ποια ήταν αυτά. (Έκφραση συναισθημάτων μέσα από το θέατρο.)
8) Σε συνεργασία με τη δασκάλα της μουσικής κ. Αναστασία Νικολακάκη άκουσαν μουσικές και τραγούδια που προξενούν διαφορετικά συναισθήματα, όπως λύπη, χαρά, φόβο, θυμό… (Έκφραση συναισθημάτων μέσα από τη μουσική.)
9) Παρακολούθησαν στον Κινηματογράφο «Όναρ» σε συνεργασία με το Νεανικό Πλάνο την ταινία «Λόλα, ένα μπιζέλι για σπίτι» και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις κοινωνικές (ενδοοικογενειακές, φιλικές) σχέσεις.
10) Έφτιαξαν ομαδικές ζωγραφιές με την τακτική «Αρχίζω εγώ αλλά συνέχισέ το εσύ…» Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 5-6 ατόμων. Στην αρχή ξεκινούσε κάποιος μια ζωγραφιά, αλλά μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (πχ. 1-2 λεπτά) η ζωγραφιά περνούσε στα χέρια του διπλανού του. Έτσι ο διπλανός του έπρεπε να συνεχίσει τη ζωγραφιά σεβόμενος αυτό που είχε φτιάξει ο πρώτος. Καθένας έγραφε το όνομά του στη ζωγραφιά και στο τέλος η ζωγραφιά επέστρεφε στον πρώτο. Το αποτέλεσμα παρουσιαζόταν σε όλη την τάξη και ακολουθούσε σχολιασμός και συζήτηση από όλους.
Θερμές ευχαριστίες στην υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της ΠΕ Γ‘ Αθήνας κ. Βασιλική Λελεντζή και στην κ. Θετεκούς Μαρίνα μέλος του επιστημονικού προσωπικού του Κέντρου Πρόληψης του Δήμου Ιλίου «Φαέθων» για την πολύτιμη βοήθεια που μας παρείχαν, καθώς και στον συνάδερφο κ. Ανδρέα Σταυρινό για την επιμέλεια αυτής της παρουσίασης στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι δάσκαλοι Χαράλαμπος Δήμας, Παρασκευή Πολυδώρου και οι μαθητές των τάξεων Ε1 και Ε2.

 
ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ
(Πατήστε την εικόνα για πλούσιο φωτογραφικό υλικό)
Οι μαθητές της Ε’ τάξης υλοποίησαν με τους δασκάλους τους ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής σχετικά με το δάσος και τα δέντρα. Αφορμή στάθηκε αφενός, η ενότητα στο μάθημα της γλώσσας για το δάσος και αφετέρου τα δέντρα στην αυλή του σχολείου μας π.χ. τα πεύκα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τέλη Νοεμβρίου αρχές Δεκεμβρίου και είχε διάρκεια περίπου έξι μήνες. Οι μαθητές εργάστηκαν διαθεματικά και εκπόνησαν διάφορες ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες.
1) Για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τα δάση αποφάσισαν να καλέσουν τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ στην τάξη τους με τη θεματική «Δέντρα και Δάσος». Διάβασαν επίσης τα βιβλία «Εμένα με νοιάζει» της Γαλάτειας Γρηγοριάδου–Σουρέλη και «Ανάσες και ψίθυροι του δάσους» της Λίτσας Ψαραύτη. Έγραψαν τις εντυπώσεις τους, έφτιαξαν ιστορίες για τα δάση, εικονογράφησαν τα κείμενα που τους άρεσαν.
2) Συγκέντρωσαν πληροφορίες και εικόνες από το διαδίκτυο και έφτιαξαν κολλάζ με διάφορα οικοσυστήματα, όπως θαλάσσιο, δασικό, ορεινό, πεδινό. Έμαθαν πόσο σημαντική είναι η ισορροπία σε ένα οικοσύστημα και τι συμβαίνει σε περίπτωση που αυτή διαταραχθεί. Ανίχνευσαν τις αιτίες καταστροφής των δασών (πυρκαγιές, εκχερσώσεις) και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου (αναδάσωση, αυστηρές ποινές).
3) Ακόμη, αποπειράθηκαν να βρουν πληροφορίες για τα ζώα του δάσους και για τους εθνικούς δρυμούς. Περιέγραψαν με δικά τους κείμενα ή με ζωγραφιές τα ζώα που βρίσκονται υπό εξαφάνιση ή είναι απειλούμενα. Κι έφτιαξαν την ταυτότητά τους.
4) Επισκέφτηκαν το Πολιτιστικό Πάρκο στην Κερατέα και ενημερώθηκαν για τα εξαφανισμένα είδη ζώων (π.χ. δεινόσαυρους). Οργάνωσαν μια εκστρατεία για να ευαισθητοποιήσουν τους δικούς τους ανθρώπους (γείτονες, φίλους, συμμαθητές, συγγενείς) για τα ζώα που κινδυνεύουν. Αποφάσισαν να κατασκευάσουν αφίσες, για να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο για τα αδέσποτα ζώα. Τα αδέσποτα ζώα δεν απειλούνται με εξαφάνιση ούτε είναι ζώα του δάσους αλλά από συζήτηση που έγινε μέσα στην τάξη βγήκε το συμπέρασμα ότι είναι ζώα που βρίσκονται στο κοντινό μας αστικό περιβάλλον και χρειάζονται τη δική μας φροντίδα. Ένας υπεύθυνος πολίτης δεν πρέπει να αδιαφορεί για αυτό.
5) Έφτιαξαν γλωσσάρι, ποιήματα, βρήκαν παροιμίες και μύθους για το δάσος και για τα προϊόντα του (βότανα, θεραπευτικά φυτά, ρετσίνι, ξύλο…) Έφτιαξαν ιχνοαπολιθώματα με γύψο και φυτολόγια και κορνίζες με φύλλα από δέντρα και άνθη.
6) Σε μια εκπαιδευτική επίσκεψη που πραγματοποίησαν στο ΚΠΕ Αργυρούπολης έμαθαν πόσο ωφέλιμα είναι τα δάση για τον άνθρωπο και για τον πλανήτη μας (οξυγόνο, προστασία από διάβρωση, πλημμύρες, θορύβους). Στη συνέχεια ακολούθησε έρευνα πεδίου στο Αισθητικό Δάσος του Βύρωνα στον Υμηττό και μέσα από βιωματικές και ομαδικές δραστηριότητες έμαθαν να παρατηρούν με τις αισθήσεις τους το δάσος, να το σέβονται και να το αγαπούν. (Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις)
Θερμές ευχαριστίες στην υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΠΕ Γ ‘ Αθήνας κ. Ελένη Νιάρχου για την πολύτιμη βοήθεια που μας παρείχε, καθώς και στον συνάδελφο κ. Ανδρέα Σταυρινό για την επιμέλεια αυτής της παρουσίασης στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι δάσκαλοι Χαράλαμπος Δήμας, Παρασκευή Πολυδώρου και οι μαθητές των τάξεων Ε1 και Ε2.

 

Επίσκεψη Ε΄& Στ΄ τάξης στο Πολιτιστικό Πάρκο με θέμα "Η εποχή των δεινοσαύρων"

(Πατήστε στην εικόνα για πλούσιο φωτογραφικό υλικό...)

 

 

2015-16

Η ΕΛΙΑ, ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΦΥΤΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
 

(Πατήστε στην εικόνα για πλούσιο φωτογραφικό υλικό...)

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές της Δ’ τάξης υλοποίησαν με τους δασκάλους τους ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής σχετικά με την ελιά και το λάδι. Αφορμή στάθηκε αφενός, η ενότητα στο μάθημα της γλώσσας για την ελιά και αφετέρου, η περίοδος της συγκομιδής των ελιών. (Το πρόγραμμα ξεκίνησε τέλη Νοεμβρίου αρχές Δεκεμβρίου). Οι περισσότεροι από τους μαθητές είναι μεγαλωμένοι σε ένα αστικό περιβάλλον και δε γνωρίζουν πολλά για την καλλιέργεια της ελιάς και για την παραγωγή του ελαιόλαδου. Έτσι, δέχτηκαν με χαρά να διευρύνουν τις γνώσεις τους για την ελιά και το λάδι. Για να πετύχουν το σκοπό τους χωρίστηκαν σε ομάδες και εργάστηκαν διαθεματικά. Πιο συγκεκριμένα:
1) Συγκέντρωσαν πληροφορίες και εικόνες από το διαδίκτυο και έφτιαξαν κολλάζ με τίτλους όπως: «Η ελιά και το λάδι στη μυκηναϊκή –μινωική εποχή», «Η ελιά και το λάδι στην αρχαϊκή - κλασική εποχή», «Η ελιά και το λάδι στα Βυζαντινά χρόνια», «Η ελιά και το λάδι στη νεότερη -σύγχρονη εποχή».
2) Ακόμη, αποπειράθηκαν να βρουν ομοιότητες και διαφορές σχετικά με την καλλιέργεια και το μάζεμα της ελιάς στην παλιά και στη σύγχρονη εποχή. Περιέγραψαν με δικά τους κείμενα ή με ζωγραφιές τον σύγχρονο τρόπο συγκομιδής των ελιών και παραγωγής του λαδιού.
3) Επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις του Ζαχαίου, που βρίσκεται στην Παιανία Αττικής, για να πάρουν μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Λάδι… ο θησαυρός της ελιάς». Εκεί επισκέφτηκαν έναν ελαιώνα της περιοχής, μάζεψαν ελιές και παρακολούθησαν πώς έβγαινε το λάδι από τις κινούμενες μυλόπετρες και την παραδοσιακή πρέσα. Ενημερώθηκαν επίσης, πώς παράγεται το σαπούνι από το λάδι και έφτιαξαν λαδοκούλουρα. Δραματοποίησαν και το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα.
4) Έμαθαν περισσότερα για την ελιά και το λάδι παρακολουθώντας βίντεο σχετικά με το θέμα και συμπληρώνοντας αντίστοιχα φύλλα εργασίας. Έφτιαξαν γλωσσάρι, ποιήματα, βρήκαν παροιμίες και μύθους για την ελιά και το λάδι.
5) Σε μια εκπαιδευτική επίσκεψη που πραγματοποίησαν στο ΚΠΕ Ελευσίνας έμαθαν να παρατηρούν το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον και διαπίστωσαν την αλληλεπίδραση τους στο χώρο και στο χρόνο με μελέτη πεδίου. Μάλιστα, η επίσκεψη των μαθητών στο ΚΠΕ Ελευσίνας αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό πώς μπορούν να αξιοποιήσουν το φυσικό περιβάλλον που βρίσκεται στην αυλή του σχολείου τους.
6) Παρατήρησαν τα δέντρα που βρίσκονται στο προαύλιο και στον κήπο του σχολείου. Αναγνώρισαν μια μικρούλα ελιά και αποφάσισαν να την υιοθετήσουν και να τη φροντίσουν. Έτσι, αποφάσισαν να στολίσουν τη γωνιά όπου βρίσκεται και με έναν ωραίο λαχανόκηπο.
7) Γι’ αυτό εντάχθηκαν στο Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΤΔΠΕ) με θέμα: «Ο σχολικός κήπος των χρωμάτων και των αρωμάτων». Μπήκαν στο Δίκτυο με τίτλο: « Στολίζουμε το χώρο της ελιάς φυτεύοντας»
8) Απευθυνθήκαν στο Δήμο Αγίων Αναργύρων - Καματερού, για να οργώσει το μέρος όπου είναι φυτεμένη η ελίτσα.
9) Επειδή, όμως, δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία με τους λαχανόκηπους αποφάσισαν να καλέσουν τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ στην τάξη τους, που θα τους μάθαιναν τα μικρά και τα μεγάλα μυστικά του κηπουρού.
10) Αλλά η θεωρία χρειάζεται και καλή πρακτική, γι’ αυτό συμβουλεύτηκαν τον γεωπόνο κ. Γιάννη Ζοπανιώτη, καθηγητή στο τμήμα Γεωπονίας και Περιβάλλοντος του 2ου ΕΠΑΛ Ιλίου, για να τους βοηθήσει να φυτέψουν πατάτες, ντομάτες, μαρούλια και άλλα λαχανικά (αγγούρια, κολοκύθια, πιπεριές).
11) Έτσι, γύρω από την ελίτσα δημιούργησαν έναν λαχανόκηπο από μαρουλάκια, ντοματούλες και πατάτες, ενώ μέσα σε ζαρτινιέρες φύτεψαν σπόρους και δημιούργησαν φυτώριο από λαχανικά και λουλούδια.
12) Πολλά από τα μικρά φυτά, τα διέθεσαν (πούλησαν) στο πασχαλινό παζάρι, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου. Με αυτό τον τρόπο παρακίνησαν τους συμμαθητές τους να φροντίσουν τα μικρά φυτά και να ενδιαφερθούν για το περιβάλλον και για τη φύση.
13) Φύτεψαν δεντράκια - θάμνους (αγγελικές, δάφνες) που προμηθεύτηκαν από τον Βοτανικό Κήπο σε παρτέρι του σχολείου τους και υποσχέθηκαν να τα φροντίζουν.
14) Μάλιστα σε συνεργασία με την υπεύθυνη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ΠΕ Γ΄ Αθήνας και τον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δυτικής Αθήνας) επισκέφτηκαν τον Βοτανικό Κήπο και γνώρισαν από κοντά, μύρισαν, έπιασαν, πληροφορήθηκαν μέσα από ιστορίες και μύθους τα ιδιαίτερα γνωρίσματα και τις ιδιότητες (φαρμακευτικές, αρωματικές…) των ποικίλων φυτών του Κήπου.
15) Τέλος, "σκάλισαν" το χώμα, συνέλεξαν τις πατάτες που είχαν φυτέψει, τις μαγείρεψαν υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ. Παρασκευής Πολυδώρου και τις έψησαν στον φούρνο του σχολικού κυλικείου. Ύστερα, απόλαυσαν αυτήν την υπέροχη λιχουδιά και υποσχέθηκαν ότι του χρόνου θα φτιάξουν μεγαλύτερο κήπο.

Θερμές ευχαριστίες στην υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΠΕ Γ‘ Αθήνας κ. Ελένη Νιάρχου, στον γεωπόνο - καθηγητή κ. Γιάννη Ζοπανιώτη, στη συνάδελφο της Φυσικής Αγωγής κ. Βασιλική Ταλάντζη, στην υποδιευθύντρια κ. Αθηνά Αντωνίου και στο δ/ντή του σχολείου κ. Αθανασόπουλο, στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πολύτιμη βοήθεια τους και στον συνάδελφο κ. Ανδρέα Σταυρινό για την επιμέλεια αυτής της παρουσίασης στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι δάσκαλοι Δήμας Χαράλαμπος, Παρασκευή Πολυδώρου και οι μαθητές των τάξεων Δ1 και Δ2.
 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Δ’ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
(Πατήστε στην εικόνα για φωτογραφικό υλικό)

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές της Δ’ τάξης υλοποίησαν με τους δασκάλους τους ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την πρόληψη παιδικών ατυχημάτων. Έμαθαν πόσο σημαντικό είναι να είμαστε γενικά προσεχτικοί, ώστε να μην προκαλούμε ατυχήματα ούτε στους άλλους άλλα ούτε και στον εαυτό μας. Όταν κυκλοφορούμε στο δρόμο είτε ως πεζοί είτε ως επιβάτες είτε ως οδηγοί (ποδηλάτες) πρέπει να ακολουθούμε τους κανόνες του ΚΟΚ για την ασφάλειά μας αλλά και για την ασφάλεια των άλλων. Στο σχολείο και στο σπίτι θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί και να σκεφτόμαστε από πριν τις κινήσεις μας, ώστε να μην προξενούμε ατυχήματα. Πιο συγκεκριμένα:
1) Ζωγράφισαν το μέσο μεταφοράς που τους αρέσει περισσότερο, αλλά έφτιαξαν και με τη φαντασία τους το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος. Σε χαρτόνια κατασκεύασαν κολλάζ με τα μέσα μεταφοράς και σε πίνακες τα ταξινόμησαν σε διάφορες κατηγορίες, π.χ., σε αυτά που κινούνται στον αέρα, στην ξηρά, στη θάλασσα. Τα διέκριναν επίσης, σε παλαιότερα και σε σύγχρονα.
2) Περιέγραψαν σε κείμενο τη διαδρομή που κάνουν κάθε πρωί, για να φτάσουν από το σπίτι τους στο σχολείο. Ζωγράφισαν «το κυλιόμενο πεζοδρόμιο του πλανήτη Μπεχ», ιστορία από το Βιβλίο του Τζ. Ροντάρι «Παραμύθια από το τηλέφωνο».
3) Έφτιαξαν αφίσες που τόνισαν γιατί είναι σημαντικό να κυκλοφορούμε σωστά και να ακολουθεί κάποιος τους κώδικες οδικής κυκλοφορίας.
4) Έπαιξαν παντομίμα και δραματοποίησαν σκηνές από την καθημερινή ζωή που κάποιος μπορεί να συναντήσει στο δρόμο, στο λεωφορείο, στο αυτοκίνητο.
5) Αναζήτησαν τραγούδια στο διαδίκτυο που έχουν ως θέμα τους το ποδήλατο ή τα μέσα μεταφοράς και άκουσαν το τραγούδι «Το ποδήλατο», σε στίχους του Άρη Δαβαράκη, Μουσική του Χρ. Νικολόπουλου και ερμηνεία του Κ. Μακεδόνα. Με αφορμή την ανάγνωση του ποιήματος του Ελύτη «Η ποδηλάτισσα», έφτιαξαν δικά τους ποιήματα για το ποδήλατο.
6) Ακόμη έφτιαξαν και ζωγράφισαν τις σημαντικότερες πινακίδες του ΚΟΚ. Όμως, κατασκεύασαν και τα δικά τους σήματα/πινακίδες με θέματα φανταστικά.
7) Επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Ελευσίνας με σκοπό να μάθουν με βιωματικό τρόπο κανόνες κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας ως πεζοί και ως οδηγοί, καθώς και να αντιμετωπίσουν την οδήγηση και την κυκλοφορία με υπευθυνότητα.
8) Πραγματοποιήθηκε στο σχολείο, σε συνεργασία με την υπεύθυνη αγωγής υγείας του γραφείου ΠΕ Γ’ Αθήνας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής Αγωγής του Ι.Ο.ΑΣ. ’’Πάνος Μυλωνάς’’ με τίτλο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια». Το πρόγραμμα έγινε από την εκπαιδεύτρια κ. Μεράντζα Βασιλική με βιωματικό τρόπο, με διαδραστικές τεχνικές και με παίχνιδι ρόλων, πάνω σε ειδικά σχεδιασμένο τάπητα (διαστάσεων 5Χ5) στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.
9) Τέλος, παρακολούθησαν μέσα στην τάξη βίντεο και παρουσιάσεις σχετικά με ατυχήματα που μπορούν να προκληθούν στους χώρους του σχολείου ή του σπιτιού. Χωρίστηκαν σε ομάδες και κατέγραψαν ατυχήματα που μπορούν να προκληθούν στο χώρο του δικού τους σχολείου. Ύστερα συζήτησαν μεταξύ τους πώς μπορούν να αποφευχθούν αυτά τα ατυχήματα ή να μειωθούν σε σημαντικό βαθμό.

Θερμές ευχαριστίες στην υπεύθυνη αγωγής υγείας της ΠΕ Γ΄ Αθήνας κ. Β. Λελεντζή, στους συναδέλφους της Πληροφορικής κ. Σακελλαρίου Αγαμέμνονα και στον συνάδελφο κ. Ανδρέα Σταυρινό για την επιμέλεια αυτής της παρουσίασης στην ιστοσελίδα του σχολείου. Οι δάσκαλοι κ. Χαράλαμπος Δήμας και κ. Παρασκευή Πολυδώρου και οι μαθητές των τάξεων Δ1 και Δ2.
 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

«ΧΑΝΩ ΒΑΡΟΣ – ΚΕΡΔΙΖΩ ΖΩΗ»

ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.

 

Την Τρίτη 20 Οκτωβρίου οι μαθητές των τάξεων Δ’, Ε’ και Στ’ του Σχολείου μας μαζί με τους δασκάλους τους ενημερώθηκαν για το Πρόγραμμα: « Χάνω Βάρος – Κερδίζω Ζωή». Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας στην παιδική και εφηβική ηλικία. Το πρόγραμμα εκπονείται από το Ιατρείο Αντιμετώπισης Αυξημένου Βάρους Σώματος, το οποίο λειτουργεί καθημερινά στο τμήμα Ενδοκρινολογίας της Α΄ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία». Το ιατρείο είναι στελεχωμένο με ιατρικό προσωπικό, Διατροφολόγο, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής και Παιδοψυχολόγο. Όσοι γονείς επιθυμούν να παραπέμψουν τα παιδιά τους μπορούν να απευθυνθούν στο Ιατρείο. Οι μαθητές μας ακόμη, ενημερώθηκαν για τα γεύματα της ημέρας, πώς πρέπει να τρώνε ένα «σωστό» και υγιεινό γεύμα και ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουν από τη διατροφολόγο κ. Ευγ. Αλεξάνδρου που την ευχαριστούμε θερμά για αυτό.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.childhood-obesity.gr

Καθώς και στο τηλέφωνο: 213-2013-666 (για παραπομπή και καθορισμό ραντεβού)

Ιατρείο Αντιμετώπισης Αυξημένου Βάρους Σώματος

Τμήμα Ενδοκρινολογίας, Μεταβολισμού και Διαβήτη

Α΄ Παιδιατρική Κλινική Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών

Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία»

Θηβών και Λεβαδείας, Γουδί, Αθήνα, ΤΚ: 11527

 

Οι δάσκαλοι των τάξεων

 

2014-15

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β1 ΤΑΞΗΣ


Πατήστε την εικόνα για να δείτε φωτογραφικό υλικό...

Στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές της Β1 τάξης υλοποίησαν με το δάσκαλό τους ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας σχετικά με την υγιεινή διατροφή. Έμαθαν ειδικότερα για τις ομάδες των τροφίμων και τα θρεπτικά συστατικά τους, για την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και για τη μεσογειακή διατροφή. Επίσης έμαθαν πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τη διατροφή μας και να αθλούμαστε, γιατί αλλιώς καταστρέφουμε την υγεία μας και την ανάπτυξή μας. Πιο συγκεκριμένα:

1. Ζωγράφισαν σε ομάδες και έφτιαξαν κολλάζ με τα φαγητά που τους αρέσουν περισσότερο. Χώρισαν τα τρόφιμα σε έξι μεγάλες ομάδες: α) των λαχανικών, β) των φρούτων , γ) των δημητριακών, δ) του κρέατος, ε) του γάλακτος και στ) του λαδιού. Έφτιαξαν αφίσες υποδεικνύοντας τους λόγους που χρειάζεται να τρώμε, αλλά και για να τονίσουν την αξία της κάθε ομάδας τροφίμων ξεχωριστά .

2. Χώρισαν τα τρόφιμα σε βιομηχανικά, φυτικά, και ζωικά ανάλογα με την προέλευσή τους και έμαθαν να διαβάζουν τις συσκευασίες των τροφίμων. Έφτιαξαν ένα κολλάζ με συσκευασίες τροφίμων, όπου αναγράφονταν τα συστατικά τους, η ημερομηνία λήξης και παρασκευής, το όνομα του προϊόντος, το βάρος κλπ. Επίσης από κουτιά – συσκευασίες τροφίμων έφτιαξαν σπιτάκια με τη βοήθεια της δασκάλας των Εικαστικών, μαθαίνοντας και για τη σημασία της ανακύκλωσης. Ακόμη κατασκεύασαν και τα «φρουτοσπιτάκια» - ιδέα των μαθητών.

3. Έφτιαξαν ένα γλωσσάρι μέσα στην τάξη με λέξεις σχετικές με το ψωμί και τα προϊόντα του. Επίσης βρήκαν σύνθετες λέξεις με α΄ συνθετικό ή β΄ συνθετικό τη λέξη λάδι.

4. Χώρισαν τις τροφές σε ανθυγιεινές και υγιεινές ανάλογα με τα συστατικά που περιέχουν. Βρήκαν σε ποιες τροφές υπάρχει αλάτι, τις οποίες πρέπει να αποφεύγουμε, και έφτιαξαν συνθήματα. π.χ. «Όχι στα πολλά γλυκά!» , «Ναι στα φρούτα!»

5. Διάβασαν βιβλία σχετικά με την υγιεινή διατροφή , όπως από το ανθολόγιο το απόσπασμα: «Μια φορά… ήταν η Kολοτούμπα», από το ομώνυμο βιβλίο της Σοφίας Μαντούβαλου. Διάβασαν επίσης του Ευγένιου Τριβιζά το βιβλίο: «Ο Mάγειρας του Mαγεμένου Tσίρκου», το βιβλίο της Λόρεν Τσάιλντ «Ποτέ μα ποτέ στη ζωή μου δε θα φάω ντομάτα» και το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα «Ο Ωραίος Δαρείος». Με τη βοήθεια της δασκάλας της θεατρικής αγωγής δραματοποίησαν αποσπάσματα που τους άρεσαν από τα βιβλία. Επίσης ζωγράφισαν ελεύθερα τις αγαπημένες σκηνές από τα παραπάνω βιβλία.

6. Έμαθαν με τη βοήθεια του δασκάλου της Μουσικής γνωστά τραγούδια σχετικά με τη διατροφή όπως «Μήλο μου κόκκινο», «Λεμονάκι μυρωδάτο», «Το καρότο και η αγκινάρα», «Το χοντρό μπιζέλι», «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω».

7. Έφτιαξαν την πυραμίδα της Υγιεινής Διατροφής και έμαθαν για τα προϊόντα της Μεσογειακής Διατροφής και τα ευεργετικά της αποτελέσματα.

8. Έπαιξαν αυτοσχέδια παιχνίδια μέσα στην τάξη. Π.χ. Ένας μαθητής επιλέγει και περιγράφει ένα τρόφιμο με τρεις λέξεις, όπως κόκκινο, στρογγυλό, φρούτο, χωρίς να πει το όνομά του και οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να μαντέψουν ποιο είναι. Χωρίστηκαν σε ομάδες και έδειξαν με παντομίμα πώς στρώνουμε το τραπέζι , πώς καθόμαστε να φάμε κλπ.

9. Σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Καρδιολογίας και την υπεύθυνη Αγωγής Υγείας ΠΕ Γ’ Αθήνας κ. Βασιλική Λελεντζή επισκέφτηκε το σχολείο μας η διατροφολόγος κ. Αθηνά Μωραΐτη Χατζηθάνου , η οποία συζήτησε με τους μικρούς μαθητές, τους μίλησε για τις ομάδες των τροφίμων, την υγιεινή διατροφή και τις επιπτώσεις της παχυσαρκίας στην υγεία μας. Επίσης τους τόνισε πόσο σημαντική είναι η καθημερινή άσκηση για την υγεία μας. Τέλος απάντησε και στις ερωτήσεις ή απορίες που εξέφρασαν οι μαθητές. Τους ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη προσφορά τους και τη συνεργασία τους στο πρόγραμμα. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.elikar.gr  

10. Μετά από συζήτηση μέσα στην τάξη καθιέρωσαν ημέρα φρούτου στο σχολείο. Κάθε Τετάρτη τα παιδιά αποφάσισαν να φέρνουν μαζί τους στο κολατσιό τους και ένα φρούτο. Π.χ. Μια μπανάνα ή ένα μήλο. Ενώ κάθε Τρίτη καθιερώθηκε να είναι ημέρα γάλακτος. Αυτή την ημέρα όλα τα παιδιά της τάξης αποφάσισαν να έχουν μαζί τους για κολατσιό ένα σνακ (σπιτικό) που θα έχει μέσα γαλακτοκομικά προϊόντα. Π.χ. γιαούρτι με φρούτα ή με δημητριακά, τοστ με τυρί κλπ.

11. Πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Τροφούπολη που βρίσκεται στο Δήμο της Αργυρούπολης και έμαθαν παίζοντας για τα τρόφιμα και τα θρεπτικά συστατικά τους. (Υπάρχει φωτογραφικό υλικό και κείμενο στις επισκέψεις του σχολείου.)

12. Έμαθαν πόσο σημαντικά είναι τα γεύματα της ημέρας και έκαναν προτάσεις για ένα υγιεινό πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό.

13. Πήραν ως αναμνηστικό ένα σουπλά με ζωγραφισμένη την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.

Θερμές ευχαριστίες στην υπεύθυνη αγωγής υγείας της ΠΕ Γ Αθήνας κ. Β. Λελεντζή , στους συναδέλφους της Μουσικής κ. Κυριάκο Καραμπερόπουλο, της Θεατρικής Αγωγής κ. Μαρία Κοσκινά, της Πληροφορικής κ. Αγαμέμνονα Σακελλαρίου και των Εικαστικών κ. Νικολέτα Καλλιντέρη για την πολύτιμη βοήθεια τους και στον συνάδελφο κ. Ανδρέα Σταυρινό για την επιμέλεια αυτής της παρουσίασης στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Ο δάσκαλος Χαράλαμπος Δήμας
και οι μαθητές της Β1 τάξης
 

ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ – ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
 

       
       

 

Στα πλαίσια του προγράμματος δράσεων του Κοινωνικού σχολείου για το έτος 2014-2015, στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές του Β1 ασχολήθηκαν με τη διαφορετικότητα.
Στις 6 Οκτωβρίου ζωγράφισαν αφίσες σε σχήμα Α4 με αντιρατσιστικά συνθήματα όπως ΠΑΣΑ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ, ΜΠΛΟΚ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΤΑΠΑ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ και παρακολούθησαν έναν αγώνα ποδοσφαίρου στην αυλή του σχολείου που διοργάνωσαν οι μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης.
Επίσης παρακολούθησαν στην αίθουσα με τον διαδραστικό πίνακα την ιστορία του Έλμερ του Παρδαλού ελέφαντα. Μετά από συζήτηση κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η προσωπικότητα και όχι η εμφάνιση κάνει κάποιον διαφορετικό. Διατύπωσαν τα συνθήματα: ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ – ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Ζωγράφισαν τον Έλμερ και έφτιαξαν ένα δικό τους διαφορετικό ζωάκι με τη φαντασία τους.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού στις 15 Οκτωβρίου συζήτησαν με τη δασκάλα του τμήματος ένταξης κ Ελένη Τρούλη για τους τυφλούς και έκαναν διάφορες δραστηριότητες μέσα στην τάξη. (Έχει αναρτηθεί φωτογραφικό υλικό και κείμενο σε ξεχωριστή ενότητα)
Από το ανθολόγιο διάβασαν το κείμενο «Ξ … όπως Ξιφίας» και ζωγράφισαν την ιστορία σε κόμικς. Μια ιστορία που αφηγείται την ζωή ενός μικρού Ξιφία, του Ξέρξη, τον οποίο κοροϊδεύουν οι συμμαθητές του στο σχολείο. Στην ώρα της έκθεσης τα παιδιά έγραψαν κι ένα γράμμα στους συμμαθητές του Ξέρξη, με σκοπό να τους πείσουν ότι δεν πρέπει να κοροϊδεύουν τον Ξέρξη και γενικά κανέναν… Τελικά ο Ξέρξης σώζει το σχολείο και τη δασκάλα...
Επίσης διάβασαν από το ανθολόγιο το κείμενο «Δώσε την Αγάπη» της Αγγελικής Βαρελλά και έγινε συζήτηση μέσα στην τάξη για τις διακρίσεις που γίνονται ανάμεσα σε μαθητές που προέρχονται από διαφορετικές χώρες. Τα παιδιά συμφώνησαν με τον Γιάννους -ήρωα της ιστορίας– και με τη φράση του: «Δώσε την αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο. Έτσι απλά». Έπειτα χρωμάτισαν το «Μήλο της Αγάπης» με χρώματα της φαντασίας τους, αφού το μήλο αυτό σίγουρα δεν είναι ένα συνηθισμένο μήλο.
Στις 20 Νοεμβρίου (Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού) παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση «Λέλα, Τζέλα, Κόρνας και ο Κλεομένης», στο Θέατρο Πορεία. Μετά συζήτησαν στην αίθουσα του διαδραστικού πίνακα για τα δικαιώματα των παιδιών και διάβασαν το βιβλίο της Μελίνας Αποστολίδου, «Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι», από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος. Ύστερα έγραψαν σε ένα φύλλο χαρτί ένα «δικό τους» δικαίωμα και το εικονογράφησαν.
Συμφώνησαν να φτιάξουν μια δανειστική βιβλιοθήκη τάξης και ανάμεσα σε άλλα διάβασαν μερικά βιβλία σχετικά με τη διαφορετικότητα και τη συμπεριφορά μας απέναντι σε τέτοια άτομα.
Μερικά από αυτά που σας προτείνουμε να διαβάσετε είναι :
«Το ζωντανό ρομπότ», της Ναννίνα Σακιά Νικολακοπούλου.
«Ο Έλμερ», του David McKee
«Με λένε Νιλουφέρ», της Αλεξάνδρας Μητσιάλη
«Η τελεία», του Peter Reynolds
«Δώσε την αγάπη», της Αγγελικής Βαρελλά
«Κι οι ιστορίες μεταναστεύουν», του Βαγγέλη Ηλιόπουλου

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΠΟΡΕΙΑ»
 

       

 

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου οι μαθητές της Α΄ και της Β΄ τάξης του Σχολείου μας μαζί με τους δασκάλους τους επισκέφτηκαν το Θέατρο «Πορεία», για να παρακολουθήσουν την παράσταση «Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και ο Κλεομένης» του Volker Ludwig. Την παράσταση σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ και ο Βασίλης Κουκαλάνι, ο οποίος έχει επίσης μεταφράσει και διασκευάσει το έργο από τα γερμανικά, ενώ τη μουσική υπογράφει ο συνθέτης και τραγουδιστής Φοίβος Δεληβοριάς.
Ήταν μια παράσταση που πρόσφερε άφθονο γέλιο και έκανε τα παιδιά να διασκεδάσουν με την καρδιά τους. Επίσης, εντυπωσίασαν τα σκηνικά της παράστασης, καθώς είναι φτιαγμένα με έξυπνο τρόπο, αλλά και τα τραγούδια της, τα οποία άρεσαν ιδιαίτερα στους μικρούς μαθητές. Η θεατρική παράσταση θίγει και σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην καθημερινότητά τους, ιδιαίτερα τα παιδιά που ζουν μέσα σε μια μεγαλούπολη, όπως είναι η Αθήνα. Τέτοια είναι: α) η αστική απομόνωση, β) η δίψα για κοινωνικότητα και γ) φυσικά το δικαίωμα στο παιχνίδι και στη συντροφικότητα. Άλλωστε το σλόγκαν της παράστασης ήταν: «Ένας ίσον κανένας!» Έτσι λοιπόν το έργο έδωσε το έναυσμα για περαιτέρω δραστηριότητες και συζήτηση στην τάξη για τα δικαιώματα του παιδιού. (Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού 20 Νοεμβρίου).
Περισσότερες πληροφορίες για την θεατρική παράσταση μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.poreiatheatre.com/gr/performances/current/tzela-lela-kornas-kai-o-kleomenis/

Οι δάσκαλοι των τάξεων

 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΛΕΥΚΟΥ ΜΠΑΣΤΟΥΝΙΟΥ

 

       
       
       
   
       

Η15η Οκτωβρίου έχει παγκοσμίως καθιερωθεί ως η ημέρα εορτασμού του «Λευκού Μπαστουνιού», με στόχο τη διάδοση της μεγάλης σημασίας της χρήσης του και την ευαισθητοποίηση του κοινού στην προσπάθεια των ατόμων με προβλήματα όρασης για μια πιο ανεξάρτητη διαβίωση, αλλά και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που συναντούν στην καθημερινή μετακίνησή τους.

Σε συνεργασία με τη δασκάλα του τμήματος ένταξης κ. Ελένη Τρούλλη οι μαθητές του Β1 στα πλαίσια του προγράμματος δράσεων του Κοινωνικού Σχολείου 2014-2015, στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης ενημερώθηκαν για τη γραφή των τυφλών Braille (Μπράιγ), συζήτησαν και διατύπωσαν απορίες για τα άτομα αυτά που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης. Έπειτα έμαθαν για τη χρησιμότητα του «λευκού μπαστουνιού» και πώς χρησιμοποιείται από τους τυφλούς πάνω στις ειδικές πλάκες του πεζοδρομίου για να περπατούν. Ύστερα έκαναν δραστηριότητες με σκοπό να καταλάβουν πώς αισθάνεται και πώς επικοινωνεί με το περιβάλλον του ένας τυφλός. Μερικές από αυτές ήταν:

1) Ένας μαθητής καλύπτει τα μάτια του με μια «τυφλή» μάσκα και προσπαθεί να αναγνωρίσει διάφορα αντικείμενα (πχ, γόμα, μολύβι, κασετίνα) που του δίνουν οι συμμαθητές του με τις άλλες αισθήσεις του (αφή, όσφρηση).

2) Μετά έχοντας καλυμμένα τα μάτια του με τη μάσκα προσπαθεί να αναγνωρίσει το συμμαθητή που έχει απέναντί του, με τη βοήθεια της αφής ή με την ακοή.

3) Τέλος, οι μαθητές γίνονται ζευγάρια. Ο ένας φοράει μάσκα και υποδύεται τον τυφλό, ενώ ο άλλος γίνεται συνοδός του. Μέσα από το ρόλο του συνοδού μαθαίνει να καθοδηγεί το συμμαθητή του που «δεν βλέπει», ώστε να μην πέσει πάνω στις καρέκλες- εμπόδια.

Ευχαριστούμε τη δασκάλα του τμήματος ένταξης κ. Ελένη Τρούλλη

 

Ο δάσκαλος και οι μαθητές του Β1.

2013-14

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Α1
 

Στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές της Α1 τάξης υλοποίησαν με το δάσκαλό τους ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας σχετικά με την στοματική υγιεινή. Έμαθαν ειδικότερα για τη φροντίδα και για την υγεία των δοντιών, μέσα από ποικίλες και ευχάριστες δραστηριότητες.
 

Πιο συγκεκριμένα:
 

1. Έφτιαξαν ομαδικό κολλάζ στην τάξη με φωτογραφίες που δείχνουν πρόσωπα να χαμογελούν.

 

2. Ζωγράφισαν σε ομάδες χαμόγελα με ωραία δόντια, με άσχημα δόντια, με αστεία δόντια, με τρομακτικά δόντια, με μικρά, με μεγάλα, με φανταστικά δόντια…

 

3. Έμαθαν για τα βασικά μέρη του δοντιού και κατασκεύασαν μια αφίσα με τη βοήθεια της καθηγήτριας των Εικαστικών.

 

4. Χωρίστηκαν σε ομάδες και έφτιαξαν «μασελίτσες» από πλαστελίνη και φασολάκια (για δόντια). Έμαθαν για τα είδη των δοντιών (κοπτήρες, κυνόδοντες, γομφίους) και εντόπισαν τις διαφορές που παρουσιάζουν τα παιδικά από τα μόνιμα δόντια .

 

5. Συζήτησαν γιατί οι άνθρωποι αλλάζουν τα δόντια τους και μέτρησαν τα δοντάκια τους. Επίσης, μέτρησαν πόσα δόντια έχουν χάσει. Έφτιαξαν ένα ημερολόγιο δοντιών. Χρωμάτισαν τη νεράιδα των δοντιών και έγραψαν ένα ποιηματάκι σε αυτήν.

 

6. Έμαθαν για τις αρρώστιες των δοντιών. Ζωγράφισαν τα ζαχαροζούζουνα, όπως ονομάσαμε τα μικρόβια που χαλάνε τα δόντια μας. Έπειτα, κατασκεύασαν «μασελίτσες» από πλαστελίνη με χαλασμένα δόντια που έχουν τερηδόνα και ουλίτιδα.

 

7. Έμαθαν για τη σωστή τεχνική βουρτσίσματος των δοντιών. Έφεραν στο σχολείο την οδοντόβουρτσά τους και βούρτσισαν τα δόντια τους στις βρύσες του σχολείου. Έπειτα έφτιαξαν μια αφίσα με θέμα: «Βουρτσίζω τα δόντια μου» και χρωμάτισαν με οδοντόβουρτσες και δαχτυλομπογιές με τη βοήθεια της καθηγήτριας των Εικαστικών.

 

8. Χρωμάτισαν ζωγραφιές και έγραψαν μια πρόταση που αναφέρεται στη σημασία του βουρτσίσματος των δοντιών, με στόχο να κάνουν τους συμμαθητές τους να βουρτσίζουν τα δόντια τους.

 

9. Χρωμάτισαν ζωγραφιές με το στοματικό διάλυμα και έφτιαξαν προσωπάκια με άδεια μπουκαλάκια στοματικού διαλύματος.

 

10. Διάβασαν το κείμενο της Κατερίνας Γιαννίκου «Δε φοβάμαι… τον οδοντίατρο» και μετά ζωγράφισαν με αρκετή φαντασία ένα οδοντιατρείο.

 

11. Διάβασαν το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά: «Δόνα η Τερηδόνα…» και με τη βοήθεια της καθηγήτριας της Θεατρικής αγωγής το δραματοποίησαν μέσα στην τάξη.

 

12. Επίσης σε συνεργασία με την κ. Καμαρινοπούλου από το Γραφείο Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Καματερού και με την υπεύθυνη του τμήματος Αγωγής υγείας ΠΕ Γ΄ Αθήνας κ. Λελεντζή επισκέφτηκαν το σχολείο μας οι οδοντίατροι κ. Κούνουπας και κ. Καραγιάννη, για να πραγματοποιήσουν οδοντιατρικό έλεγχο σε όλους τους μαθητές του σχολείου. Επίσης έγινε και σχετική ενημέρωση στους μαθητές για τη σωστή υγεία των δοντιών. Τους ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη προσφορά τους στο πρόγραμμα και για τη συνεργασία που είχαν μαζί μας.

 

13. Έπειτα, μετά από συζήτηση διαπίστωσαν ότι υπάρχουν τροφές που βλάπτουν την υγεία των δοντιών και τροφές που μπορεί να τρώει κάποιος χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να χαλάσουν τα δόντια του. Το βασικό κριτήριο είναι η ζάχαρη που υπάρχει σε αυτές. Έτσι βρήκαν και έκοψαν από περιοδικά εικόνες με τρόφιμα. Ύστερα έφτιαξαν στην τάξη με κολλάζ δύο μεγάλες ομάδες τροφίμων: Α) Τροφές που βλάπτουν τα δόντια και Β) τροφές που είναι ακίνδυνες για τα δόντια.

   
 

14. Ακόμη, έπαιξαν διάφορα παιχνίδια από τα εκπαιδευτικά cd-roms «Δόντια γερά χαμόγελα αστραφτερά» και «γερά δόντια» στο εργαστήριο των ηλεκτρονικών υπολογιστών του σχολείου υπό την καθοδήγηση και την εποπτεία του καθηγητή της Πληροφορικής. Όποιος επιθυμεί μπορεί να τα βρει στις παρακάτω διευθύνσεις.

Χαμόγελα αστραφτερά

Γερά δόντια

 

15. Τέλος, τραγούδησαν διάφορα τραγουδάκια για τα δόντια με τη βοήθεια του καθηγητή της Μουσικής.

 

Θερμές ευχαριστίες στην υπεύθυνη αγωγής υγείας της ΠΕ Γ΄ Αθήνας κ. Β. Λελεντζή, για την καθοδήγηση και την πολύτιμη συμπαράστασή της και στους συναδέλφους των Εικαστικών κ. Βασιλική Μυλωνά, της Θεατρικής Αγωγής κ. Μαρία Κοσκινά, της Πληροφορικής κ. Σακελλαρίου Αγαμέμνονα, της Μουσικής κ. Κυριάκο Καραμπερόπουλο για την πολύτιμη βοήθεια τους, καθώς και στον συνάδελφο κ. Ανδρέα Σταυρινό για την επιμέλεια αυτής της παρουσίασης στην ιστοσελίδα του σχολείου.
 

Ο δάσκαλος
Δήμας Χαράλαμπος
και οι μαθητές τoυ Α1
 

Επίσκεψη στον Κινηματογράφο ΟΝΑΡ

 

 

Στις 20 Φεβρουαρίου 2014, όλοι οι μαθητές του Σχολείου μαζί με τους δασκάλους τους επισκέφτηκαν τον Κινηματογράφο ΟΝΑΡ στους Αγίους Αναργύρους, για να παρακολουθήσουν την παιδική ταινία "Στρουμφάκια 2". Την ταινία πρόβαλε δωρεάν ο Δήμος Αγίων Αναργύρων και Καματερού και τους ευχαριστούμε για την ευγενική προσφορά τους.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΚΙΒΩΤΟΣ»

Στις 12 Φεβρουαρίου, οι μαθητές της Α΄ και της Β΄ τάξης του σχολείου μας μαζί με τους δασκάλους τους επισκέφτηκαν το Θέατρο «Κιβωτός» , για να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Το μαγικό κλειδί».
Το κείμενο και τη σκηνοθεσία της παράστασης έχει επιμεληθεί η Κάρμεν Ρουγγέρη και το έργο είναι εμπνευσμένο από το παραμύθι της Πηνελόπης Δέλτα «Η καρδιά της Βασιλοπούλας».
Το παραμύθι αφηγείται με μοναδικό τρόπο τη ζωή μιας βασιλοπούλας που αναζητά την καρδιά της. Είναι μια παράσταση που ενθουσιάζει όχι μόνο με τα παραδοσιακά κουστούμια και την επιλογή των τραγουδιών, αλλά προσφέρει και γόνιμους προβληματισμούς, καθώς τονίζει ιδιαίτερα την αξία των συναισθημάτων στη ζωή του ανθρώπου. Η λύπη, η χαρά, η ευτυχία, η δυστυχία, η αγάπη χρωματίζουν τη ζωή του ανθρώπου και τον κάνουν να νιώθει και να αισθάνεται ότι ζει. Έπειτα καταδεικνύεται με εύγλωττο τρόπο ότι και τα συναισθήματα βιώνονται καλύτερα μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις. Ενώ τονίζονται ιδιαίτερα πράξεις και συμπεριφορές όπως η προσφορά, η αλληλεγγύη, η αφοσίωση και η αυτοθυσία…
Τα παιδιά απόλαυσαν την παράσταση και γέλασαν με την καρδιά τους. Ιδιαίτερα τα πρωτάκια μας, που ήταν η πρώτη τους επαφή με το θέατρο. Το παραμύθι πέρα από τα ηθικά διδάγματά του πρόσφερε στους μαθητές αρκετή φαντασία και άφθονα συναισθήματα.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.ellthea.gr/index.php?module=event&id=320&lang=el

 

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές...

 

 

 

[Αρχή]