Google translator

Αρχική σελίδα | Χάρτης ιστοχώρου | Επικοινωνία | Σύνδεσμοι | Βοήθεια

Το σχολείο

Υπηρεσίες

Ενημέρωση

Δραστηριότητες

Πανόραμα

Αναζήτηση

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Γεωργία-Διατροφή και ποιότητα ζωής
 
Δραστηριότητες
Περιοδικό
E-twinning
COMENIUS
Περιβαλλοντικά
Θεατρική σκηνή
Εκδηλώσεις
Παλαιότερες

 

 

 

 

Βρίσκεστε: Αρχική σελίδα > Δραστηριότητες > Δάσος

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  Γεωργία-Διατροφή και ποιότητα ζωής (2008-09)

 

Οι μαθητές της Α΄τάξης υλοποιούν για το σχολικό έτος 2008-09 περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα: Δάσος και ποιότητα ζωής

 

Εμψυχωτές του προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί:

  • Γκούση Βασιλική

  • Φιλιππίδου Ελένη

ΣΚΟΠΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

  • Να γνωρίσουν  τα παιδιά το δάσος, να το αγαπήσουν και  να το προστατέψουν.

  • Να γίνουν υπεύθυνοι και συνειδητοποιημένοι πολίτες σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

 

Γνωστικοί

Να μάθουν τι είναι το δάσος και τι μας προσφέρει.

Να γνωρίσουν τη χλωρίδα και την πανίδα.

Ν’ ακούσουν τους ήχους του δάσους.

Ν’ ανακαλύψουν την αξία του δάσους στην ανθρώπινη ζωή.

Να γνωρίσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δάσος από τους ανθρώπους.

Ν’ αντιληφθούν το μέγεθος των κινδύνων που το απειλούν.

 

Συναισθηματικοί

Να έρθουν σε άμεση επαφή με τη ζωή στο δάσος, ν΄ αναπτύξουν αισθήματα αγάπης και να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.

Να καταλάβουν ότι το δάσος είναι καταφύγιο ζωής και μέσα του συνυπάρχουν πολλά ζωικά και φυτικά είδη.

Ν’ αναπτύξουν πρωτοβουλίες και δράσεις με σκοπό την βελτίωση την αυτοεκτίμησης και της αυτοεικόνας.

Να μάθουν κανόνες και μεθόδους εργασίας κοινής αποδοχής, ώστε να συνεργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν μεταξύ τους για κοινούς στόχους και σκοπούς.

Να χαρούν, να παίξουν, να δημιουργήσουν με «περιβαλλοντικές ενασχολήσεις».

 

Ψυχοκινητικοί

Ν’ αναπτύξουν την λεπτή κινητικότητα μέσα από διάφορες κατασκευές.

Να μάθουν το παιχνίδι και τη διασκέδαση μέσα στη φύση.

Να πλουτίσουν τις εμπειρίες τους και να αναπτύξουν κριτική σκέψη, δεξιότητες πολύ σημαντικές για την μετέπειτα ανεξάρτητη διαβίωσή τους.

Να συνειδητοποιήσουν ότι ο άλλος δεν είναι εμπόδιο αλλά συνεργάτης κι έτσι να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν.

Να μάθουν να βρίσκουν λύσεις σε καταστάσεις προβληματισμού.

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

  • Προγραμματισμένες επισκέψεις στον εθνικό δρυμό της Πάρνηθας

  • Μέθοδος project

  • Παρουσίαση φωτογραφιών

  • Εκπαιδευτικές ταινίες

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ:

 

Αριθμός μαθητών: 29

Διάρκεια υλοποίησης του Προγράμματος: 5 μήνες

Η υλοποίηση του Προγράμματος διαχέεται διαθεματικά στο πρόγραμμα των μαθημάτων της τάξης: στη Γλώσσα, στα Μαθηματικά, στη Μελέτη και στην Αισθητική Αγωγή.

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

 

Επιλογή του προγράμματος μετά από διαπίστωση των μαθητών, ότι τα δέντρα είναι πηγή χαράς και υγιεινής ζωής.

Ευαισθητοποίηση της τάξης με τη παρουσίαση παραμυθιών και φωτογραφιών οικολογικού περιεχομένου.

 

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

 

Χώρος δραστηριότητας

 

Είναι κυρίως η τάξη με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, ο εθνικός δρυμός της Πάρνηθας, ο κήπος του σχολείου, το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο.

 

Αντικείμενο δραστηριότητας

 

Φύλλα εργασίας, κατασκευές, ζωγραφική, λήψη φωτογραφιών, παντομίμα, περιβαλλοντικά παιχνίδια, συμβολικό καθαρισμό του κήπου του σχολείου, δενδροφυτεύσεις, καλλιέργειες φυτών, ίχνη ζώων, έκθεση βιβλίων μαθητών οικολογικού περιεχομένου.

 

Ημερομηνία δραστηριότητας

 

Ιανουάριος - Μάιος 2009

 

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Μέσα από το πρόγραμμα προσδοκούμε τα παιδιά:

  • να αλλάξουν συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον

  • να μάθουν να το αγαπούν και να το φροντίζουν

  • να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας

  • μέσα από τις κοινές δραστηριότητες τους να βελτιωθεί η κοινωνικοποίησή τους

  • να συνειδητοποιήσουν τη χαρά της δημιουργίας

  • να πάρουν πρωτοβουλίες και να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

 

Αναμένονται τα αποτελέσματα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος...

 

[Αρχή]